Newsletter: Τί είναι Διαλογισμός

/Newsletter: Τί είναι Διαλογισμός
Newsletter: Τί είναι Διαλογισμός2017-03-28T11:24:25+00:00

Newsletter: Τί είναι Διαλογισμός

Αθήνα, 2 Σεπτεμβρίου 2015

Αποσπάσματα από το άρθρο του DamodarK.Mavalankar,  Contemplation

Αναρτημένο στο:      http://www.helenablavatsky.org/2014/11/contemplation.html

 

Τι είναι Διαλογισμός;

 

Φαίνεται να κυριαρχεί μια γενική παρανόηση αυτού του όρου. Η κοινή ιδέα είναι ότι κάποιος περιορίζεται για μισή ώρα ή το πολύ δύο ώρες σε ένα ατομικό δωμάτιο και παθητικά εστιάζει στη μύτη του, σε ένα σημείο στον τοίχο ή ίσως σε ένα κρύσταλο. Αυτό υποτίθεται ότι είναι η πραγματική τεχνική του διαλογισμού που υπάρχει στο Ράτζα Γιόγκα. Όμως, διαφεύγει ότι ο πραγματικός αποκρυφισμός απαιτεί η «φυσική, νοητική, ηθική και πνευματική» ανάπτυξη  να τρέχουν σε παράλληλες γραμμές. Όπου υπάρχει μια τέτοια στενή αντίληψη, αναφύεται η ανάγκη για μια επείγουσα ενημέρωση. Αυτό το κείμενο αφορά σε εκείνους που δείχνουν ότι έχουν αποτύχει να συλλάβουν την πραγματική έννοια της Ντυάνα (διαλογισμού) και οι λανθασμένες πρακτικές τους να τους έχουν φέρει και να εξακολουθούν να τους φέρνουν πόνο και δυστυχία…. Η Ράτζα Γιόγκα δεν ενθαρρύνει την ψευτιά και δεν απαιτεί φυσικές ασκήσεις. Έχει να κάνει με τον εσωτερικό άνθρωπο που ανήκει στον κόσμο της σκέψης. Θα πρέπει να έχει θέσει το ύψιστο ιδεώδες εμπρός του και να αγωνίζεται  ασταμάτητα να το φθάσει, κι αυτή είναι η μόνη αληθινή συγκέντρωση που αναγνωρίζεται από την Εσωτερική Φιλοσοφία η οποία ασχολείται με τον εσωτερικό κόσμο των νουμένων (ιδεών) και όχι το εξωτερικό κέλυφος των φαινομένων.

Το πρώτο ζητούμενο γι’αυτό (τον διαλογισμό) είναι η τέλεια αγνότητα της καρδιάς. Μπορεί ο σπουδαστής του αποκρυφισμού να πεί, όπως ο  Ζωροάστρης, ότι η αγνότητα της σκέψης, του λόγου και της πράξης- είναι τα απαραίτητα που θα ανέβαζαν κάποιον πάνω από το σύνηθες επίπεδο και θα συναντούσε τους «θεούς». Μια καλλιέργεια του αισθήματος ανιδιοτελούς υπηρεσίας είναι το μονοπάτι που πρέπει να διασχίσει κανείς γι’ αυτόν τον σκοπό. Γιατί είναι μόνο αυτό που θα οδηγήσει στην Παγκόσμια Αγάπη, η πραγμάτωση της οποίας αποτελεί την πρόοδο προς την απελευθέρωση από τις αλυσίδες σφυρηλατημένες από τη Μάγια(πλάνη) γύρω από το Εγώ. Κανένας μαθητής δεν θα το καταφέρει αυτό άμεσα, αλλά όπως λέει ο σεβαστός Διδάσκαλος στον Απόκρυφο Κόσμο:

«Όσο μεγαλύτερη είναι η πρόοδος προς την απελευθέρωση, τόσο λιγότερο επιτυχής θα είναι,, έως ότου, να τα επιστεγάσει όλα, ανθρώπινα και αγνά ατομικά προσωπικά αισθήματα, δεσμούς αίματος και φιλίας, πατριωτισμό και φυλετική προτίμηση, όλα θα εξαφανιστούν ώστε να γίνουν ένα με το παγκόσμιο αίσθημα, το μόνο αληθινό και ιερό, το μόνο ανιδιοτελές και αιώνιο, την Αγάπη, μια απέραντη Αγάπη για τη συνολική Ανθρωπότητα.» (1)

Εν ολίγοις, το άτομο αναμιγνύεται με το ΟΛΟ.

Φυσικά, ο διαλογισμός, όπως συνήθως τον αντιλαμβανόμαστε, έχει και τα μικρά του προτερήματα. Αναπτύσσει ένα σύνολο φυσικών ικανοτήτων όπως κάνει η γυμναστική στους μύες. Για τον σκοπό του φυσικού μεσμερισμού, είναι αρκετά καλός. Αλλά δεν μπορεί να αναπτύξει ψυχολογικές ικανότητες, όπως θα διαπιστώσει ο σκεπτόμενος αναγνώστης. Παράλληλα, ακόμη και για συνηθισμένους σκοπούς, η πρακτική δεν είναι δυνατό να προφυλαχτεί καλά. Εάν, όπως υποθέτουν κάποιοι, οι διαλογιζόμενοι είναι εντελώς παθητικοί και γίνονται ένα με το αντικείμενο που είναι μπροστά  τους, θα πρέπει να θυμούνται ότι ενθαρρύνοντας μια τέτοια παθητικότητα, στην πραγματικότητα, επιτρέπουν την ανάπτυξη των διαμεσητικών ιδιοτήτων στους εαυτούς τους. Όπως έχει επανειλημμένως δηλωθεί – ο Αντέπτ και το Διάμεσο είναι οι δύο πόλοι. Ενώ ο προηγούμενος είναι έντονα δραστήριος και επομένως είναι σε θέση να ελέγξει τις στοιχειακές δυνάμεις, ο τελευταίος είναι έντονα παθητικός, και έτσι έχει το ρίσκο να πέσει θύμα του καπρίτσιου και της κακίας των σκανδαλιάρικων εμβρύων των ανθρωπίνων όντων και – των Στοιχειών.

Σημείωση:

1.     «Theosophist» Μάρτιος, 1883 (Τόμ. III, No. 6)